HTML

Külcsín és Belbecs

"Eddig csak az csinált a világban valamit, akinek nem voltak határozott tervei." (Oscar Wilde)

Friss topikok

Blog szépirodalom-őrülteknek

2010.01.04. 18:00 Scala

Egy kivételes svájci

Örömmel és meghatódva köszöntöm Olvasóimat 2010-ben! Annak ellenére vagytok, jöttök, hogy alig frissülünk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezúton köszönöm egyenként mindenkinek! :-)

Tegnap asztrológiai körútat tettem, és meglepődve olvastam, hogy - egy bizonyos, már elfelejtettem melyik rendszer szerint - március 21-től számolhatunk valódi évkezdettel. A kínaiak szerint a Tigris éve lesz, viszont figyelem, ez február 14-én köszönt be.

Felvezetem egy kis játékkal azt, akitől sokat, mégsem eleget olvastam az elmúlt évben. Mindannyian ismeritek - még ha nem is tudtok róla - és ki ne szeretné.

Persze nem mulasztom alkalomadtán frissíteni az arra érdemes, félbehagyott postokat. Részlegesen, de előkerültek a könyvek, a lakás ráncfelvarrása lassan a végéhez közeledik. A hangsúly a lassanon van...  

 

  

Az idézetek felismerése ezúttal nem lesz játékkal egybekötve, egy technikai sajátoság miatt túl egyszerű volna... szemfülesek előnyben! 

A szerző svájci, már nem él. Az országról legutóbb paparazzo képeket hozott le a sajtó. Az ismert filmrendező házi őrizetben tölti az ünnepeket a takaros, de jócskán túlértékelt, euró milliókat érő faragott faházban. Meztelenül lép az ablakhoz behúzni a függönyt, mert a kerítésen túl hívatlan fotósok isszák a kávét termoszukból. Nem ebben a Svájcban élt, aki felől gondolkodni kell... A letartóztáshoz kapcsolódó precizitás egyébként döbbenetes. Azt a történetet juttatja eszembe, melyet kedvenc éttermünk pincére mesélt december elején, a lehullott levelek égetése kapcsán. Aki kiváncsi kérje a folytatást...

 

 És akkor az idézetek;

Ne tegyünk úgy, mintha a világot kizárólag az értelmünkkel fognánk fel; érzéseink éppúgy segíthetnek a megértésben.

 

 

Az élet nagy problémáit nem lehet megoldani, túl kell élni.


Szabad akarat az, amikor az ember azt teszi, amit tennie kell.
 

az önismeretről:

És mégis olyan sok minden van, ami csodálattal tölt el: a növények, az állatok, a felhők, a nappal és az éjszaka és az emberben rejlő örök lényeg. Minél bizonytalanabbá váltam önmagamban, annál erősebb rokonságot éreztem a dolgokkal. Igen, úgy érzem, mintha az az idegenség, amely oly sokáig elválasztott a világtól, átköltözött volna belső világomba, és váratlanul kinyilvánította volna, hogy magamnak vagyok ismeretlen.
 

 

Semmit sem tudunk megváltoztatni anélkül, hogy elfogadnánk.
 

 

Hogy mi a lélek, azt éppoly kevéssé tudjuk, mint azt, hogy mi az élet. Elég nagy titok ahhoz, hogy elbizonytalanodjunk, mennyi az én része a világban, és mennyi a világ része az énben.

 

Konfliktusokat ügyes furfangok vagy intelligens hazugságok sohasem oldanak meg; hogy megoldódjanak, el kell viselni őket, amíg a feszültség elviselhetetlenné nem válik; azután az ellentétpárok lassan egybeolvadnak. Egyfajta alkimista eljárás ez, nem pedig racionális választás vagy döntés. A szenvedés elengedhetetlen. Minden valóságos megoldást csakis intenzív szenvedés révén találunk meg. A szenvedés mutatja meg, milyen mértékben vagyunk elviselhetetlenek magunk számára.

csak ma akadtam rá, pedig sokszor fejtegetem mondandómat hasonlóan:

Egy mitológia nélküli emberiség egyszerű statisztikai adat, átlag. Természettudományunk a nagy átlagokkal dolgozik, mindent átlagokra bont le, ám az igazság az, hogy az életet hús-vér emberi lények és nem számoszlopok viszik tovább. A statisztika minden egyedi jellegzetességet kiöl az életből, ami roppant lehangoló és egészségtelen. Megfosztja az embereket önbecsülésüktől, legfontosabb élettapasztalataiktól, melyek révén megtapasztalhatják önnön értékeiket és személyiségük teremtő erejét.
 

 

A lelki élet ébredését problémák, szenvedések kísérik.
 

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://irodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr741306227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janettaylor · http://www.janetteria.com/ 2010.01.05. 14:33:25

Hello,

B.Ú.É.K!

Frappáns és lényegre törő kis poszt. A bevezetődről eszembe jutott, hogy jó munkához idő kell és ezért sem bánom, ha kevesebbet posztolsz...nem is fejtegetném tovább, hisz tudod miről beszélek. :-D

off: Láttad már a Kis hamvak (Little ashes) c. filmet? Valakivel úgy beszélnék róla! :-)

Scala 2010.01.05. 21:57:27

@janettaylor: Szia Zsani,
Köszönöm. És a blog is. :-)

Nem láttam a filmet, lesz most egy halálból visszatérős, amerikai: a csajt meggyilkolják, és rávezeti az élőket az elkövető személyére... de sztem nem arra gondolsz. Szeretném megnézni, de valaki nem bírja a témát... Hm.

Egy szó, mint száz: utánanézek a filmednek! ;-)

janettaylor · http://www.janetteria.com/ 2010.01.05. 22:22:59

@Scala: Engem az első leírásod is érdekel, ha nem találsz rá partnert - mármint ha mozis... :-)

Nekem nagyon tetszett, bár én valahol rajongok Dalíért. Nem értek egyet az angol krikusokkal, de ez nem először van így. :-) Robert pedig megdöbbentően jól alakítja. Férfiaknak általában nem ajánlanám, mert ők a homo- vagy biszexualitásról mindig máshogy vélekednek, mint a nők. Nem tudják "megérteni" vagy, hogy is mondjam. :-)

Scala 2010.01.05. 23:25:08

@janettaylor: Osztom a Dalí imádatot, a házában is voltam, 1992-ben, nagyon egyedi, a bútorokat is ő tervezte.
Vannak a filmben macskák?
Állatok és gyerekek minden jó filmbe kellenek. Na ki mondta ezt? :-)
Sztem macska is elég... ;-)

Homoszexualitás: férjem kivétel akkor, a Leonardo di Caprios Teljes napfogyatkozás (Arthur Rimbaud - Paul Verlaine) nagyon tetszett neki.
Tesóm viszont nem kedveli a téma megjelenítését vásznon, bár van amikor nevetgél inkább, mint felháborodik.
Szóval értem mire céloztál... ;-)

Zsanim, az általam említett film január 21-én jön be, a címe Komfortos mennyország, amerikai-angol-új-zélandi.
est.hu/mozi/varhato_filmek
És igen, nézzük meg! Együtt! :-)

janettaylor · http://www.janetteria.com/ 2010.01.06. 13:42:04

Szerintem Virgo mondhatta, de ezt csak Hollywood-i filmeknél osztom. Szép nő, gyerek és valamilyen állat. :-)

Nincs benne egyébként sem gyerek, sem állat. Ez ahhoz túl művészi és a téma is elég nehéz. :-))))

Az én kollegáim a Túl a barátságon c. filmnél mutatták meg ezt az énjüket (amit a tesód, bár szerintem ők sokkal durvábbak)

A férjed jófej! :-)

Hú, jól hangzik! Este írok mailt. ;-)

Scala 2010.01.06. 20:53:41

@janettaylor: Mailt várom. :-)
Nem Virgo mondta... legalábbis először nem. Valami amcsi rendező, aztán átvették a kritikusok. :-)

Bár a francia filmesek is alkalmazzák...
Legutóbb az it's complicated-nél hiányoltam macskát Meryl Streep hatalmas (és nagyon rusztikusan berendezett) házából. :-)

Túl a barátságon: nem láttam :-D, de sejtem.

Zéfi (törölt) 2010.01.07. 00:57:59

a heteroszexista, uram bocsá', a homofób megnyilvánulások mögött gyakran húzódik látens homoszexuális orientáció.

vagyis projektálás, bűnbakk-képzés...még konkrétabban: aki zsigerből elutasítja a témát, és gyűlölködve, diszkriminatívan viszonyul a melegekhez, az nem egy esetben jelenti azt, h. a homofób illető is vonzódik a saját neméhez, csak ezt letiltja magában, elfojtja.

hogy messzebbre ne menjünk: Hitlernek nemcsak homoerotikus tapasztalatai voltak, de tudunk tisztán homoszexuális kapcsolatairól is.
amikor a náci ideológia nevében többek között a melegeket is el kezdték üldözni, koncentrációs táborokba hurcolták őket, rózsaszín háromszöggel stigmatizálva, valamint a lágerhierarchiában a legalacsonyabb szintre degradálták őket, minden bűnök között a legaljasabbat tulajdonították nekik, meleg identitásuk miatt, akkor e mögött azért ott volt, h. Hitler nem véletlenül látott bennük ellenséget.

melegkapcsolata (amit egyébként hiába próbált titokban tartani) karrierje kezdetén gyanússá tette őt, emiatt évekig nem léptették elő, és bizonyos státuszokat ezért nem kapott meg.

mivel homoszexuális vágyait soha nem élhette meg, ill. ki felszabadultan, mert nem élhette meg a kapcsolat örömeit, magasságait, és mert melegnek lenni már akkor is tabunak és még bűnnek számított, ezért harcolt oly elszántan (és elkeseredetten!) nemcsak a melegek, de önmaga, saját belső természete, s homoszexuális késztetései ellen is.

a Túl a barátságon pedig egy nagy film, témaérzékenysége és bátorsága okán is.
hogy mennyire prűd, álságos és sztereotípiákkkal súlyosbított világban élünk, jól mutatja az is, h. ez a film minden nagyszerűsége ellenére sem győzhetett.

pusztán azért, mert kendőzetlenül és a maga teljes intimitásában ábrázol 2 embert, akik történetesen férfiak és szerelmesek egymásba, ami nyilván semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint egy heterokapcsolat.
rosszabb csak azért lehet, mert a többségi társadalom még mindig makacsul tartja magát ahhoz, h. a másság bűn, betegség, és éppen ez az emberi korlátoltság, kicsinyesség, szűklátókörűség, diszkriminatív attitűdök egész sora tartják életben a tabukat, a homofób eszméket, s szorítanak margóra egy olyan csoportot, nőket és férfiakat, akik semmi többet nem akarnak, mint élni ugyanúgy, miképp a heteró többség teszi.
boldogan, szabadon, szexuális orientációjuk és szívük szerint.

Scala 2010.01.07. 01:08:20

@Zéfi: Az elfojtásban igazad van, az Amerikai szépségben van az eklatáns, maygarázó, de valahol nagyszerű példa. Nem abszolutizálnám azért, több oka is lehet, ha valaki 'homofób' módon viszonyul az ilyen művészi alkotásokhoz:
Az első és tapasztalható, a melegek jogvédelmi túlkapásai és a művészvilágban tapasztalható térnyerése. Legyen az a hibbant libalujzák júliusi parádéja; vagy a színpadi művek, a divatvilág, ami addig nem baj, amíg nem tolják a képedbe, de sajnos igen. és ez sokakban visszatetszést kelt. Ahhoz hasonlítom, mint amikor az volt a benyomás az amerikai filmiparról, hogy csak vietnámi filmeket gyárt. :-)

A másik ok: amitől félünk (egészséges szexussal ilyen közeledés félelmet keltő, illetve erőszaknak érződik), vagy undorodunk, azt nyíltan elutasítjuk.

Szóval igen, van amikor kilóg a lóláb, én személy szerint az Amerikai szépség összes nagy fordulatát előre kitaláltam...:-D de az embei viselkedés nem egy-két séma alapján működik.

Zéfi (törölt) 2010.01.07. 01:41:25

emberedre találtál, mert én szenvedélyes és elszánt harcosa vagyok a melegjogoknak.

akkor hadd árnyaljam a képet: a melegfelvonulás nem parádé és nem magamutogatás, provokáció is csak annyiban, ami egy marginalizált kisebbségtől várható is, ha nem illetik meg őket az alapvető, személyes biztonságukat és boldogulásukat jelentő emberi jogok, a társadalmi elfogadottság.
a magyar jogrendszer ezernyi sebből vérzik, merev és heteroszexista a végsőkig.
a melegfelvonulásnak több évtizedes hagyománya van világszerte, és az integrálódás, a jogegyenlőség elérésének céljával szerveződött.

a melegbüszkeség nem azt jeleni, hogy vki. kérkedik a szexuális identitásával, és provokálja a többségit, hanem, h. büszkén és bátran vállalja magát, képviselve ezzel a meleg kisebbséget.

nekik nincs más eszközük arra, h. megoldásokat sürgessenek és elfogadásra buzdítsanak.

egyébként szociálpszichológiai aspektusból is nagyon hasznosak a melegfelvonulások, mert erősítik a csoportkohéziót, új lendületet adnak a csoportdinamikának.
az utcán vonulók közül sokan csak ilyenkor merik megmutatni magukat, amúgy titkok között élnek sokan.
mert a munkahelyi diszkrimináció 37 százalékukat érinti, kirúgják őket, ha kiderül merre húznak.
az egyház kirekesztő fellépése 27-28 százalékukat érinti.

ahhoz, h. önazonosak legyenek, h. bátran meg merjék élni az identitásukat, ahhoz nagyon kell az,h. közösséget érezzenek, h. érezzék, h. a maguk módján tesznek vmit. az ügy, a közös ügyük érdekében.
küzdenek a konformitások és az előítéletek ellen.

szolidaritásból én magam is ott vonulok köztük már 2 éve, és büszkén!

az már más kérdés, h. a többségi társadalom politikai célokra és bűnbakkok képzésre használja fel ezt évek óta...

miért kéne félni tőlük, ne beszélj butaságokat!!!

ugyanolyan értékes emberek, mint te vagy én, vagy bárki...

félni inkább nekik van okuk, és ne sértődj meg, de a hozzád hasonlóan (egyébként ostobán és előítéletesen) gondolodó heterók miatt.

én ezen ki tudok borulni, mikor emberek úgy nyilvánítanak véleményt, h. kizárólag prekoncepciókra és a többség "hangjára" hagyatkoznak, miközben semmiféle releváns, egzakt tudásuk, felkészültségük, tapasztalatuk nincs a témában.

fogalma sincs a legtöbb embernek, hogyan élnek a melegek, mik az álmaik, kétségeik, szorongásaik.

nem várok el olyan mély empirikus tapasztalatokat és tárgyi tudást, mint az enyém, merthogy szocilógusként kutattam a témát, interjúztam rengeteget velük, de a minimális emberi konstruktív kíváncsiság v. odafordulás is hiányzik a legtöbbetekből.

erre mindig azt szoktam mondani: képzeljétek el, h. holnaptól mi jelentjük heteróként a kisebbséget.
Scala, milyen lenne ha titkolnod kéne, h. férjnél vagy, ha nem is lehetnél férjnél, mert nem állna jogodban házasodni, ha nem csókolhatnád meg a pasidat nyilvánosan, mert megvernének az utcán v. elküldenének a picsába, ha amiatt rúgnának ki az állásodból, mert pasit szeretsz, ha ezért diszkriminálnának??!!

abszurd a felvetés, de nem abszurdabb, mint ahogy ti oly sokan viszonyultok a melegekhez, az egész melegkérdéshez.
ők is kb. így érezhetik magukat.

azt elvárni egy melegtől, h. "jó útra" térjen, hetero kapcsolatban éljen, szintén abszurd és kegyetlen.
nem lehet őket átnevelni, se elvárni tőlük, h. természetes vágyaikkal szembemenve megfeleljenek a többségi normáknak.
melegnek lenni biológiai determináció, senki nem tehet érte és ellene.

szükség van tehát az ilyen filmekre, és sztem rám is, meg mindenkire, akinek ez szívügye, és tenni próbál a társadalmi integrációjukért.

Scala 2010.01.07. 02:09:03

@Zéfi: Hé,
A félelmet nem magamra értettem, hanem fiúkra férfiakra.
A kisebbség példa, hogy képzeljem el azt a szitut... eklatáns, de pont én írtam, hogy egyes művészeti helyeket kisajátítottak, azaz a csapból is ez folyik és a heteró érzi magát kényelmetlenül, nem is hogy kisebbségben, hanem egyenesen "fenyegetve". Felesleges.

Semmi bajom a melegekkel, és szerintem közülük sem kedvelik sokan abból a bizonyos menetből az idióta, bártáncos szintű, magamutogató, cikis parádézókat, AKIKRE VONATKOZIK a libalujza elnevezésem.
Azért mert egy intelligens, magára adó EMBER nem szereti, ha egybemossák ilyenekkel, csak mert valami közös van bennük. Olvastam nagyon jó írásokat, miért nem mennek sokan már a menetre. Túl lett lihegve. Feleslegesen. Visszaüt az ilyesmi.

Mindent értek amit leírtál, semmi gondom nincs vele, fájlalom, hogy - egy picit úgy érzem, bocsánata - az egyenszöveget gépelted be, anélkül, hogy átnézted volna amit írtam.
Persze lehet hülyén fogalmaztam, és nem jártam körül, úgy hogy érthető és nagyon píszi legyen.

Lényegében a következőket gondolom:
- voltak, vannak, lesznek
- nem szeretem az erőszkosságot, akkor sem ha operaénekesekről, akkor sem ha homoszexuálisokról van szó
- művészvilágban és a divatvilágban a túlsúly szembeötlő, nem lehet panaszkodni, balett körökben pedig évtizedek óta... Van néhány történetem, minden él nélkül, tényszerűen kezelem... kirekesztők tudnak lenni ők is. Emberi dolog, kár lenne tagadni.
- örülök, hogy szívügyed
- nekem nem az
- sztem hiba ennyire erőltetni magukat.
Pontosabban a módját elvétette valaki, és azóta sem kapott senki észbe.

Én sokkal ízlésesebbre venném a figurát, és ez sokaknak tetszene közülük is.
Tudom, meg lennél lepve milyen embereket kedvelek, mert műveltek, ízlésesek.

A statisztikák: én mindig olyan helyzetekben élek, ahol nem ezeket tapasztalom, ez valami rossz vicc lehet.
És igen, tudom, hogy pl. a vidéki Magyarország milyen, de hidd el, nemcsak a melegséget kell titkolni a mai magyar társadalomban.

Zéfi (törölt) 2010.01.07. 16:21:32

A statisztikák: én mindig olyan helyzetekben élek, ahol nem ezeket tapasztalom, ez valami rossz vicc lehet.

ez hogy értsem? megkérdőjelezed, nem hiszed el a társadalomkutatók által közölteket?
megkérdőjelezed, h. a melegek ennyi és ennyi százalékát diszkriminálják, kirekesztik?
erre mit mondjak?
mai napig vannak olyanok is, akik szerint pl.koncentrációs táborok nem is léteztek és egyetlen zsidó, meleg, fogyatékos stb. sem halt meg ott.
igen, kedves Scala, ez az igazság, ezek a számok helyén vannak, és jó lesz elhinni, h. az általad is képviselt többségi így bánik el egy kisebbségi csoporttal.

művészvilágban és a divatvilágban a túlsúly szembeötlő, nem lehet panaszkodni, balett körökben pedig évtizedek óta...

a túlsúly szembeötlő?!
és az nem csípi a szemed h. a művészvilágban, utcán, akárhol annyi a heteró, mint égen a csillag?!
egy melegnek lehet, h. éppen ez fáj!
erre mondom, kicsit lássunk tovább az orrunknál, legyünk empatikusak, és ne mindig csak a saját nézőpontunkból ítéljünk meg egy-egy szitut.

igenis klassz, h. mint többen elő mernek bújni, és a híres emberek, ha felvállalják melegidentitásukat, az igenis modellértékű ennek a kisebbségi csoportnak, és bátorságot adha ahhoz, h. ők is vállalják önmagukat.
mi ezzel a probléma?!

ami pedig a kommentem leegyenszövegezését illeti: akkor állíthatnád, ha sok-sok idevágó szakirodalmat ismernél, olvastál volna, amit a hozzászólásaid alapján nem hiszek.
tehát az én szociológiai nézőpontú szövegem jó lenne, ha sok-sok homofób emberhez eljutna, és elgondolkodnátok rajta.

Ms Groutesque 2010.01.07. 18:29:17

@Zéfi: úgy érzem, kicsit túlpörögsz a témában.
egyszer láttam vmi tévéműsort, amiben az volt,h. Pakisztán (!) egyik legnézettebb, legkedveltebb tévéműsorának egy transzvesztita férfi a háziasszonya. ezen ott senki nem borult ki, híres politikusokat, közéleti személyeket látott vendégül a műsorában. én is elcsodálkoztam ezen, az amerikai riporter srác is. mmint azon,h. egy muszlim országban senki nem akad ki ezen, itthon meg képzelhetitek mi lenne..... és ez a transzvesztita azt mondta,h. ott sokkal nagyobb problémákkal, háborúkkal kell foglalkozniuk, mint ezzel a témával. és ennek így kellene természetesnek lennie mindenhol, nem fennakadni ilyesmin, meg mindenféle tüntetéseket szervezni. persze tudom,h. a melegeknek nincs egyenjogúságuk, és én is szeretném ha lenne és elfogadnák őket, ebben egyetértek veled. de vhogy az a nézőpont sem tetszik, amit te képviselsz, vhogy túlzónak tartom, sztem a legtöbb melegnek nem az kell,h. kitűnjenek, meg büszkék lehessenek, hanem csak normál élet, mint nekünk.

a Hitler-dolog nagyon tetszett, egyetértek teljesen. láttam egyszer könyvesboltban egy Homo Hitler című könyvet, már nemtom ki írta. illetve én is úgy gondolom,h. a homofóbok között bizony sok a látens meleg, vagy csak az ilyen jellegű elnyomott vágyak. komolyan, fel tudok nézni egy hetero férfira azért, ha nem akad ki a melegektől...sztem ez hozzátartozik az alapvető intelligenciához, és a biztos nemi identitáshoz. Scala, tényleg jófej a férjed :))

Scala 2010.01.07. 23:43:11

@Ms Groutesque: Köszi. ;-) Mindent.
@Zéfi: Nem vonom kétségbe a statisztikát.
Mi Zsanival beszélgettünk egy kicsit, egy film kapcsán...
És eljuthat a véleményed, nem moderáltam, láthatod.
Kár támadólag fellépni szerintem. Túlpörgetted, biztosan mert szívügyed. Rossz taktika, nem lett a fene nagy jogvédelem szimpatikusabb.
A többit Ms Groutesque leírta.

I. P. S. 2010.01.08. 02:08:56

Bocsássátok meg Zéfinek, a szakterületét védte... Egyébként tévedés, hogy "Pontosabban a módját elvétette valaki, és azóta sem kapott senki észbe."

A meleg méltóság menete a hatvanas évek Amerikájából indult ki, ott és akkor ez egy teljesen helytálló dolog volt. Amerika szabad volt, és a tüntetés megszokott. Amerikában a mai napig is kevés a túlkapás.

Ott hibázott a világ közvéleménye, hogy azt hitte, ezt így kell átvenni, egy az egyben.

Oroszországban a mai napig nem vonulhatnak, mert az oroszok demokráciailag ott tartanak, ahol mi 80 évvel ezelőtt (nálunk Horthy volt, ott Putyin a főúr, párhuzamba vonható az egész). Nálunk is tiltották anno a szocdem pártot, a kommunistákat és a melegeket is.

Ma Magyarországon inkább valami kreatív ötletre lenne szükség, vagy egy olyanfajta menetre, mint Bécsben van, az ha jól tudom, kicsit különbözik az amcsitól. Bécsben, meg sok más országban nem meleg méltóság napot tartanak, hanem szexuális méltóság napot. És akkor együtt vonul mindenki, akinek nem tetszik az ostobaság, nem csak néhány félénk meleg jár rendőri sorfalak között.

A jövőben, ha megmarad ez az elfogadó tendencia, valószínűleg leesik majd mindenkinek, hogy korszakváltás történt, be lehet fejezni a pride-skandálást. De a Zéfi által ismert irodalom nagy része ebből a korból indult ki, számára ez fontosabb, mint a pillanatnyi helyzet.

Scala 2010.01.08. 13:26:36

@I. P. S.: Szia,
Köszönöm a hozzászólást. Értem.
Igen, most már világos. :-)
Zéfinek sok mindenben igaza van természetesen, de akkor jól éreztem, hogy van mit és érdemes aktualizálni. Igazából az egy az egyben átvétel az amerikaiaktól még sok egyéb területen élet-, ország- és hagyományidegen.
Örömmel venném, a gyors átrendeződést, pl. a pride menet témában, mert a jelenlegi helyzet (hiszti oda-vissza minden oldalról, rendőri kordon) már-már önparódia.
Sok sikert kívánok egy újfajta véleményformáláshoz.
Engem meg tudna győzni. ;-)

Rocko- 2010.01.08. 22:11:35

kezdem már itt szarul érezni magam h hetero vagyok.

Scala 2010.01.09. 22:46:12

@Rocko-: Na épp ez az! Látod! :-)
Nekem azért nem csípi a szemem. ;-)

Rocko- 2010.01.10. 09:51:16

@Scala: köszönöm, megnyugtattál.