HTML

Külcsín és Belbecs

"Eddig csak az csinált a világban valamit, akinek nem voltak határozott tervei." (Oscar Wilde)

Friss topikok

Blog szépirodalom-őrülteknek

2009.04.19. 01:35 Scala

10 post / oldal

Igen kedves Bloggerina hívta fel a figyelmemet blogunk (Arthi, Chloé, Scala) nehezen kezelhető, idegesítő jellemzőjére.

Most átállítottam, fogadjátok szeretettel!

Nekem nagyon fura.

Törésvonalat /"Tovább>>>"/ nincs kedvem berakni, de még lehet, hogy rászokunk.

Rengeteg mesélnivalóm volna, de ez nem énblog. Most csak annyit: hosszú hetek óta úgy érzem nem aludtam ki magam. Pedig az alvás a legfontosabb dolog az életemben. Hülyén hangzik, de bevallom. Talán hormonális oka is van, ingadozni szokott a pajzsmiriggyel összefüggő ún. TSH szintem. Bár már évek óta nem nézettem, mert a pótlóhormontól viszont, rosszul lettem.

Most búcsú. Szép álmokat!

 

 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://irodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr111073643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pottyosgaloca 2009.05.23. 11:17:35

Jé, nekem is rossz a TSH-m (meg a mai világban elég sok nőnek). Egy nagyon jó orvoson van Pécsett, és ő mindig azt mondja, hogy a pajzsmirigy a legérzékenyebb szerv, ha nem alszom eleget, ne csodálkozzak, ha rossz a TSH-szintem... Pontosabban fontos a rendezettség, mondja, hogy 10 után már aludjak, és a legfontosabb: sportoljak is valamit. Ő hisz benne -és a sok éves tapasztalatai is azt mutatják-,hogy a nyugodtság és a kiegyensúlyozottság rendbehozná ezt az autoimmun betegséget...

Ahh,bárcsak megtehetném (legalább az alvást)... :)

pottyosgaloca 2009.05.23. 11:19:39

Ja igen, a fáradékonyság és a kialvatlanság-érzés egyértelmű tünete ennek, szóval nem hangzik hülyén :) Nálam leginkább így jöttek rá a dologra.. 13óra alvás után sem éreztem magam kipihentnek :)

Scala 2009.05.23. 11:56:03

@pottyosgaloca: Szerintem az orvosodnak igaza van, és a sportban is!
Én éppen ezért nem nézetem a laborértékeket, azt olvastam sokkal több alvás kellene egy modern embernek, mint az engedélyezett néhány óra, szóval nem csoda, ha megbetegszik és így jelez a szervezet egy idő után.

Azt is olvastam, hogy másfél órás ciklusokra oszlik az alvás, ezért kipihentebb az ember hat óra alvástól, mint pl. héttől, mert az pont szétszakít egy ciklust. Eért sem stimmel a misztikus nyolc óra alvás tétel.

Nekem kilenc óra és egy ideje tiszteletben tartom ezt a mélyről fakadó, belső igényt. Szeretnék sokáig és jól élni. Ez a fontos. Slussz. ;-)

Scala 2009.05.23. 11:56:53

És köszi, hogy írtál. :-)

pottyosgaloca 2009.05.23. 12:24:55

ez teljesen így van,a REM (mélyalvási fázis) másfél óránként jelentkezik, és az számít, attól érzi kipihentnek magát az ember, ha minél több REM fázison esik át alvás közben, ezért nem érdemes 1-2órákra lefeküdni aludni :)

Scala 2009.05.23. 16:57:40

@pottyosgaloca: Csak legalább kilencre... :-)))
Én másfél órát aludtam már, és aznap jól bírtam a strapát.
Persze nem szabad túl gyakran. De inkább másfelet alszom, mint négyet, az pl. sosem jött be.

pottyosgaloca 2009.05.23. 17:45:27

Nekem is van ilyenem,nálam a 4és fél óra alvás az már úgy ok, és akkor mondhatom hogy naggggyon jó vagyok :D Persze ha másnap nyaralni megyünk,akkor 1 óra alvással is elvagyok.. :D

Scala 2009.05.23. 23:12:59

@pottyosgaloca: Igen, nem mindegy, hogy vizsgázni kell menni vagy tárgyalni vagy valami hotelszobába. ;-)

És most hogy van a pajzsmirigyed? Alulműködés volt, azaz túl magas TSH szint? Mennyit alszol átlagban naponta?
Én egy időben hétközben viszonylag keveset, majd végigaludtam a hétvégéket. Működött, de nem jutott időm úszni, család, templom...

pottyosgaloca 2009.05.24. 10:41:48

Igen,alulműködés, elég magas volt a TSH-m (Kedvesem anyukájának pedig pont az ellentettje, túl alacsony TSH, kb egyszerre derült ki a problémánk)

Most február óta nem változik semmit a hormonszintem,teljesen jól vagyok, a T3 T4 értékek is az átlagos körül vannak. Sajnos ehhez emelni kellett az adagomat 2x is, de még így sem szedek sokat - sajnos nem ez számít...

Kb még 1-másfél évem van,hogy rendbe jöjjön magától, ha nem jön, akkor már nem marad annyi ép, hormontermelő pajzsmirigyszövet, hogy működni tudjon magától is - tehát utána már nem tud rendbe jönni...
Nem hiszem sajnos,hogy az elkövetkezendő 1évben tudnék annyira normalizálódni,hogy rendben legyek; államvizsga, felvételi, szakdolgozat.. Szóval szerintem veszett ügy :) De azért bizakodni még végülis lehet.

Eleinte régebben nagyon nagyon keveset ittam,volt sajnos, hogy egész nap nem,mert nem jutott eszembe. De aztán tavaly április körül begörcsöltem, májusban úgyszint, kiderült, hogy epekövem van, ami valószínűleg a kevés ivásnak (is) volt betudható,azóta már megiszom a napi 2 litert :) De jobban is érzem magam tőle, szebb az arcbőröm is, meg ilyenek.

Meg most jól vagyok.

Akkor szoktam tudni egyébként, hogyha változott a hormonszintem, hogy csuklok, minden nap többször is. És aztán mondta az orvosom, meg Kedvesem anyukája is (ő is orvos), hogy bizony ez is valóban tünet.

Scala 2009.05.24. 15:09:08

@pottyosgaloca: a csuklás? Ezt sosem hallottam még! Nagyon érdekeseket írsz, hallod-e!
Inni nagyon fontos, segít a szervezetnek beszabályozni mindeféle anyagcserefolyamatot.

Nem is tudtam, hogy a pajzsmirigyszövetek elhalnak, szóval amit írtál... Próbáltad a homeopátiát a témában?

pottyosgaloca 2009.05.24. 19:36:14

@Scala: Nekem mindig ráírják a leletemre, ha csuklom megint :)

Hát bizony,ez egyfajta autoimmun betegség. Mármint a hypothyreosis. A szervezet a saját pajzsmirigy szövetei ellen termel antitestet, és folyamatosan pusztítja el azt. A pajzsmirigy nem tud elég hormont termelni (T3 és T4et), így folyamatosan emelkedni az agyban TSH szint (ez is a neve, pajzsmirigyet serkentő hormon), ami fokozná, hogy termeljen még még hormont a mirigy, de mivel nem tud, így azt kívülről kell bevinni. Miután beveszi az ember, a szervezet érzékeli, hogy van már elég T3 és T4 (az a szervezetnek mindegy, hogy mi termeltük, vagy bevittük), akkor kevesebb TSH kell, és ezért a pajzsmirigy jelet küld az agynak,hogy csökkentse le a TSH-t (mert már van elég hormon,nem kell serkenteni a termelését). Viszont mivel ez egy "megállíthatatlan" betegség, a pajzsmirigynek egyre nagyobb része hal el, egyre kevesebb hormont termelő szövet marad épen, így egyre többet kell bevinni, hogy pótolni tudjuk a hiányzó mennyiséget. Ezért kell a sok rutinvizsgálat, én is havonta járok vérvételre, de most,hogy az utóbbi 3-4hónapban minden ok,augusztusig nem kell mennem,ha panaszmentes vagyok:)

Pajzsmirigy UH-n jól is látszik,mennyire van elhalva a mirigy, már nálam is látszik,hogy kisebb, mint kéne lennie.

Én csak azért nem aggódom, mert ez egy teljes mértékben kezelhető betegség, csak járni kell a sok vérvételre. De az belefér, ha ez az ára. Azért műtétet pl nem csinálnak úgy, hogyha nem jó a hormonszinted! Epeműtétemkor júliusban pár nappal a műtét előtt dőlt el,hogy vállalja-e az altatóorvos,vagy sem. Reménykedtem, hogy jó legyen:)

Homeopátiát pajzsmirigyemre még nem próbáltam, de az a tapasztalatom, hogy a homeopátiás szerek általában tüneteket kezelnek, nekem az meg így nincsen :) De egy ilyen komolyabb, immunrendszeri betegséget nem valószínű, hogy meg tudnának gyógyítani - szerintem. Azért egy próbát megér, mindenképp utánajárok, hátha :)

Te jól vagy - a fáradékonyságot kivéve? :)

Scala 2009.05.24. 20:13:48

Két hosszú kommentem veszett most el, a férjem gépéről írok, van egy veszélyes helyen lévő lapfrissítő gomb, hülyét kapok tőle! Grrrrr.

Majd újraírom, de most dühöngök egy sort! :-(

Scala 2009.05.25. 23:32:28

Szóval, hello.
Ma csuklottam röviden, és eszembejutottál kedves @pottyosgaloca:
Jól vagyok, és igazából nem nézetem a vérértékeimet, 2007. óta. Az akkorit sem ismerem, mert nem volt időm elmenni a kiértékelésre. Egyébként a homeopátia szerintem pont hogy a szervezetet, mint egységes egészt nézi, és ezért lenne érdemes körüljárnod a témát.
Június 2-án megyek Tatára egy elég szimpatikus orvosnőhöz, részletesen kikérdezem a témában, már e-mailen le kellett írnom a tüneteimet.
Majd beszámolok miket kaptam.

Pajzsmirigy ultrahangon 2002-ben és 2004-ben voltam, alapvetően rendben volt. Majd meg is kell keresnem az erről szóló leleteimet.
Egy ideig betegségtudatom volt a dolog miatt, de mostanában nincs. Sportolok, próbálok étkezésileg méregteleníteni, és bízom abban, hogy a szervezetem berendezkedik a hosszú és jó életre, ha nem facsarom ki magam.
Állítólag a méregtelenítés és sport hiánya miatt is lehet a fáradékonyság, én bízom abban, hogy rendben vagyok.
De talán szeptemberben megnézetem megint.

Azt hiszem ha nem sikerülne teherbe esnem lenne fontos a kérdés, vérvizsgálatok stb., de pillanatnyilag nem küzdök ezzel a problémával. Egyszer a nőgyógyászom kérdezte, hogy miért járok az izotóp laborba, aztán ő maga megválaszolta a következő mondattal, hogy pajzsmirigy gondok miatt...

Ah, tojni rá, az a magas véleményem! Nem kell túlreagálni a dolgot, örülök, hogy Te is panaszmentes vagy! Csak így tovább! :-)

Viszont a csuklás, tök sok mindenre választ ad, nagyon jó, hogy mondtad, visszaidéztem dolgokat ma. Teljesen egybevágnak az időpontok.

pottyosgaloca 2009.05.26. 12:33:36

@Scala: Rendben, nagyon kíváncsi vagyok mi lesz,majd mindenképp írj :) A homeopátiás dolog engem is nagyon érdekel, szóval jó, ha mesélsz majd, neked mit mondtak! :)

A fő,hogy jól érezze magát az ember, de tényleg! :) Szerintem jól csinálod, amit csinálsz. Kedvesem anyukájának pl rosszak a pajzsmirigy hormon értékei, ám ha szedi a hormonokat, remeg és izzad, meg hullik a haja (az elég látványos), úgyhogy 1éve kb ő is leállt, és teljesen jól érzi magát így, csak a vérképe rossz. Bár ő már nem is akar gyereket :D Orvosként is jónak látja így, ő is mindig azt mondja, hogy az a lényeg,hogy jól érezze magát az ember :)

Szóval akkor jobbulást, vagy nem is tudom mit mondjak, és akkor majd írj ha van valami info :)

Scala 2009.05.27. 11:27:46

@pottyosgaloca: Rendben, beszámolok, először hoemopátia témában, majd lehet megbeszélek vérvételt, ezúttal inkább a nőgyógyászommal...
Kérek oda is időpontot, ha már így előkerült a téma. ;-)
Amúgy tök jól vagyok mostanában. Amióta erről írogatunk, még inkább tiszteletben tartom magam, és aludtam szombat-hétfőn, amennyit igényeltem (menses), és szerintem nem is szabad ezt másképp.
Kedevsed anyukája (majdan lehet, anyósod) tüneteit én is éreztem a pótlóhormon szedésekor, sajnos.
A hajhullás azért külön fura, mert elvileg ha rendben van a hormonszint, akkor annak is meg kellene szűnnie. Legalábbis nekem a hajhullást tünetnek mondták, hogy zavarok lehetnek.
A testsúlygyarapodást is, kevés evés, mégsem fogy az ember, csak puhul.
Szerencsére ez nincs nálam, a sport is eszméletlenül gyorsan meglátszik.
Ezért sem vagyok most kétségbeesve szerintem.
Na puszi, mindenről írok, ha vannak fejlemények.

Scala 2009.06.02. 15:12:19

@pottyosgaloca: Hello,
Ma voltam homeopátiás rendelésen, igen kellemes benyomásokat szereztem! :-)
Kaptam egy általános ún. "alkati szert", ez a pajzsmirigy bántalmakra is hatni fog. Elég magas koncentrációban kaptam, nem is volt a gyógyszertárban, csütörtökön jutok csak hozzá.
+ A fejfájás-migrénnel és a menses alatti panaszokkal foglalkozott külön, arra külön készítményt is írt, de ezek esetiek.
Hat hét múlva, július 14-én megyek újra, értékelésre, továbbgondolásra, továbblépésre.
Lehet előtte való héten csináltatok egy alapos vérlabor vizsgálatot. ;-)

Továbbra is úgy gonodolom, érdemes lenne ebből az irányból körüljárnod a magas TSH-szintedet.
Amúgy jól tudtam, nem a tüneteket kezeli, abból csak összeállít egy 'alkati képet' (ezt én mondom így, fogalmam sincs mi a terminus technicus), kb. két órát beszélgettünk.
Lehet sokkal kisebb a baj, mint az ember gondolja, csak nem az alkatának megfelelő, ún. holisztikus kezelésben részesítették. (ezzel nem azt akarom sugallni, hogy le a nyugati orvostudománnyal, mert az ilyen túlzások sztem beszűkültségre és unintelligenciára utalnak, amitől meg hülyét kapok, ugye...)

Tatán van a rendelő, kis kirándulás, de nagyon örülök, hogy ehhez a személyhez fordultam. Budapesten sokan foglalkoznak ezzel, én mégis - megérzés - neki előlegeztem bizalmat.

(Nem volt szempont, de mint utóbb kiderült árban is jóval humánusabb.)
Nos... Meglátjuk. :-)